Δαφέρμος Μανόλης

Σύντομο Βιογραφικό

 Σπούδασα στη Φιλοσοφική Σχολή του Κρατικού Πανεπιστήμιου (Lomonosov) της Μόσχας. Στη συνέχεια, πραγματοποίησα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές του και υποστήριξα τη διδακτορική διατριβή μου  στη Φιλοσοφική Σχολή του Κρατικού Πανεπιστήμιου (Lomonosov)  με υποτροφία του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας. Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα εστιάζονται κυρίως στο πεδίο της Ιστορίας και Επιστημολογίας της Ψυχολογίας.

Επαγγελματική Εξέλιξη

  • ΤΕΙ Κρήτης
    • Ωρομίσθιος Καθηγητής (1997-2004)
  • ΠΑΤΕΣ -ΑΣΠΑΙΤΕ
    • Ωρομίσθιος Καθηγητής (1998-2002)
  • Πανεπιστήμιο Αιγαίου
    • Διδάσκων (2004-2006)
  • Πανεπιστήμιο Κρήτης
    • Διδάσκων (2001-2005)
    • Μέλος ΔΕΠ (2006- )

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

Τα ενδιαφέροντα μου εστιάζονται στην επιστημολογική θεμελίωση των βασικών ρευμάτων της ψυχολογίας και στην πραγμάτευση του επιστημολογικού υπόβαθρου της ψυχολογικής έρευνας. Επίσης, η έρευνά μου επικεντρώνεται στο πεδίο της πολιτισμικής ιστορικής ψυχολογίας και της θεωρίας της δραστηριότητας.

Ερευνητικά Προγράμματα

  • Υποστήριξη βασικής και εφαρμοσμένης ψυχολογικής έρευνας(ΓΓΕΤ) (2016-1019)
  • Υποστήριξη δράσεων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Κρήτης (2016-1019)
  • Cultural Historical Activity and Sociocultural Research at Times of Crisis (2016)
  • DIGIT-M-ED— Global Perspectives on Learning and Development with Digital Video-Editing Media: A Qualitative Inquiry in Everyday Lives of Marginalized Young People στο πλαίσιο του Marie Curie Actions— International Research Staff Exchange Scheme (IRSES) (2014-2015)

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  • M.Dafermos (2018). Rethinking cultural-historical theory: a dialectical perspective to Vygotsky. Springer.
  • M.Dafermos (2018). Relating dialogue and dialectics: a philosophical perspective. Dialogical Pedagogy, 6, 1-18.
  • M.Dafermos, S.Triliva, C.Varvandakis (2017). Youth tubing the Greek crisis: a cultural-historical perspective. In M. Kontopodis,C.Varvandakis & C.Wulf (Eds.), Global Youth in Digital Trajectories. Routledge.
  • M.Dafermos (2016). Critical Reflection on the Reception of Vygotsky’s Theory in the International Academic Communities. Cultural-Historical Psychology, 12 (3), 27–46
  • M. Dafermos (2015). Rethinking the Crisis in Social Psychology: A Dialectical Perspective. Social and Personality Psychology Compass, 9/8, 394–405.
  • M. Dafermos (2015). Activity theory. In I. Parker (Eds.), Handbook of Critical psychology. Routledge.
  • M. Dafermos (2014). Vygotsky’s analysis of the crisis in psychology: Diagnosis, treatment, and relevance. Theory & Psychology, 24(2), 147-165.
  • Μ.Δαφέρμος (2010). Το ιστορικό γίγνεσθαι της Ψυχολογίας. Αθήνα: Guterberg