Θεόδωρος Γιοβαζολιάς

Σύντομο Βιογραφικό

Σπούδασα Ψυχολογία στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στη συνέχεια, πραγματοποίησα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές ειδίκευσης στη Συμβουλευτική Ψυχολογία στο Manchester Metropolitan University και τις διδακτορικές μου σπουδές στον ίδιο κλάδο (Συμβουλευτική Ψυχολογία) στο University of Surrey της Μεγάλης Βρετανίας, όπου και εργάστηκα στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (NHS).Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις επιδράσεις της διαπροσωπικής αποδοχής-απόρριψης στην ψυχολογική προσαρμογή παιδιών και ενηλίκων αλλά και σε ζητήματα ψυχολογικής συμβουλευτικής φοιτητών.

Επαγγελματική Εξέλιξη

  • Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε (Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικών και Τεχνολογικών Επιστημών (2002-2003)
    • Επιστημονικός Συνεργάτης
  • Πανεπιστήμιο Πατρών (2002-2004)
    • Διδάσκων (Π.Δ. 407/80)
  • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (2004 – 2005)
    • Διδάσκων (Π.Δ. 407/80)
  • Πανεπιστήμιο Κρήτης (2005 – Σήμερα)
    • Μέλος ΔΕΠ

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις επιδράσεις της διαπροσωπικής αποδοχής-απόρριψης στην ψυχολογική προσαρμογή παιδιών και ενηλίκων αλλά και σε ζητήματα ψυχολογικής συμβουλευτικής φοιτητών. Πιο συγκεκριμένα με ενδιαφέρει να κατανοήσω τους μηχανισμούς μέσω των οποίων τόσο η γονεϊκή όσο και άλλου τύπου εμπειρίες αποδοχής-απόρριψης (π.χ. συνομήλικοι, σύντροφοι) επιδρούν στην ψυχοσυναισθηματική προσαρμογή των ατόμων (π.χ. ευαισθησία στην απόρριψη), αλλά και στους προστατευτικούς παράγοντες  που μπορεί να εμπλέκονται σε αυτές  τις σχέσεις. Επιπλέον, με απασχολούν  ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ψυχολογική υγεία και ακαδημαϊκή προσαρμογή των φοιτητών.

Ερευνητικά Προγράμματα

  • Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ/ΥΠΕΘ): «Μελέτη για την εφαρμογή συστήματος συμβουλευτικής και καθοδήγησης» στο πλαίσιο της Πράξης «Επιστημονική υποστήριξη σχεδιασμού εξειδίκευσης δράσεων ΠΕΣ» [2018-σήμερα]
  • ΕΔΒΜ34 «Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές», Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης, Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου ΕΣΠΑ 2014-2020: «Σχολεία αποδοχής: Η εφαρμογή του “Friendship Project” στην Ελλάδα» [2018-σήμερα]
  • Development of “at a DIStance” Counseling Skills for professionals in the field of Counselling Women Victims of Violence or Abuse - DIS.CO, ERASMUS+ [2017-σήμερα]
  • European Commission – HORIZON 2020: MENTALLY Improving access to mental health care and mental health literacy [2017-σήμερα]
  • Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) - Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ στους τομείς της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης: «Role Models» [2017-σήμερα]

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  • Giovazolias, T., Syggelaki, E., & Papastylianou, A. Effectiveness of a Teachers’ Training Program in Bullying on their Core self Evaluations, Relationship with students and Work Engagement. Journal of Classroom Interaction (in print)
  • Rohner, R.P., Filus, A., Melendez-Rhodes, T., …Giovazolias, T., et al. Psychological Maladjustment Mediates the Relation Between Remembrances of Parental Rejection in Childhood and Adults’ Fear of Intimacy: A Multicultural Study. Cross-Cultural Research (in print)
  • Giovazolias, T. & Malikiosi-Loizos, M. (2018). The moderating role of father acceptance in the relationship between victimization and depressive symptoms. In H. Cowie & C.A. Myers (Eds.), School Bullying and Mental Health: Risks, Intervention and Prevention (pp. 101-112). London: Routledge.
  • Giovazolias, T., Karagiannopoulou, E. & Mitsopoulou, E. (2017). Can the factor structure of Defense Style Questionnaire (DSQ-40) contribute to our understanding of parental acceptance/rejection, bullying, victimization and perceived well-being in early adolescents? Europe’s Journal of Psychology, 13(2), 269-285.
  • Geitsidou, A. & Giovazolias, T. (2016). Perceived partner acceptance –rejection and well being: The mediating role of resilience. Journal of Child and Family Studies, 25(11), 3260-3269.
  • Giaouzi, Α. & Giovazolias, Τ. (2015). Remembered parental rejection and social anxiety: The mediating role of partner acceptance-rejection. Journal of Child and Family Studies, 24(11), 3170-3179.
  • Giovazolias, T. (2014). The moderating role of Parental Power/Prestige on the relationship between Parental Rejection and Psychological Maladjustment in a Greek student sample. Cross-Cultural Research, 48 (3), 240-249.

Μαθήματα που Διδάσκω στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Μαθήματα που Διδάσκω το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

  • Κινητοποιητική Συνέντευξη (ΚΠΕ-02)