Πολιτική Yποστήριξης, Aνάπτυξης και Αξιολόγησης του Προσωπικού του ΠΠΣ

Α) Πολιτική Υποστήριξης και Ανάπτυξης του Προσωπικού του ΠΠΣ

Το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης υιοθετεί μια ολοκληρωμένη πολιτική υποστήριξης και ανάπτυξης του ακαδημαϊκού προσωπικού, με στόχο τη συνεχή επαγγελματική κατάρτιση, την προώθηση της διεπιστημονικής συνεργασίας και την ενίσχυση της εκπαιδευτικής και ερευνητικής αριστείας.

1.  Επιμόρφωση και Συνεχής Ενημέρωση

Το Τμήμα ενθαρρύνει τα μέλη ΔΕΠ να αξιοποιούν τις ακόλουθες ευκαιρίες:

  • Συμμετοχή σε επιμορφωτικές δράσεις: Οι διδάσκοντες συμμετέχουν σε δράσεις που διοργανώνονται από το Πανεπιστήμιο Κρήτης και τη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, με στόχο την αναβάθμιση των γνώσεων και δεξιοτήτων τους.
  • Παρακολούθηση εκδηλώσεων: Διοργανώνονται και υποστηρίζονται ημερίδες και σεμινάρια για θέματα όπως η υγεία και ασφάλεια, η προστασία προσωπικών δεδομένων, η χρήση νέων τεχνολογιών, και η τεχνογνωσία για την υποβολή ερευνητικών προτάσεων.
  • Διαδικτυακή εκπαίδευση: Παρέχεται δυνατότητα συμμετοχής σε διαδικτυακά μαθήματα, ενισχύοντας την πρόσβαση σε σύγχρονη γνώση.
  • Εμπλουτισμός βιβλιοθήκης: Το Τμήμα φροντίζει για την ανανέωση και εμπλουτισμό της πανεπιστημιακής βιβλιοθήκης με εξειδικευμένα βιβλία και επιστημονικές πηγές, που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα του προσωπικού.

2.  Ενίσχυση Διδακτικής Ικανότητας μέσω Καινοτόμων Πρακτικών 

Το Τμήμα ενισχύει την εκπαιδευτική ποιότητα και αποτελεσματικότητα μέσω:

  • Της συμμετοχής στη δράση “Training of the Trainers” (ToT): Από το 2019, η δράση αυτή προσφέρει εκπαίδευση στις νέες τεχνικές διδασκαλίας, προσαρμοσμένες στο πανεπιστημιακό περιβάλλον. Η εκπαίδευση βασίζεται σε αποτελέσματα παιδαγωγικής έρευνας, εισηγήσεις βραβευμένων διδασκόντων, και ανταλλαγή εμπειριών από ελληνικά και διεθνή πανεπιστήμια.
  • Του Σεμιναρίου Διδασκόντων της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών: Από το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016, το σεμινάριο ενισχύει τη διεπιστημονική συνεργασία μεταξύ των μελών ΔΕΠ της Σχολής μέσω παρουσιάσεων, συζητήσεων διεπιστημονικού ενδιαφέροντος και κριτικών σχολιασμών.

3.  Προγράμματα Κινητικότητας και Διεθνείς Συνεργασίες 

Το Τμήμα προωθεί ενεργά τη διεθνοποίηση μέσω της συμμετοχής σε προγράμματα κινητικότητας:

  • Erasmus+: Τα μέλη ΔΕΠ μετακινούνται σε συνεργαζόμενα πανεπιστήμια της ΕΕ, με προτεραιότητα σε όσους έχουν λιγότερες συμμετοχές. Οι διδάσκοντες αξιοποιούν επίσης τις δυνατότητες των ερευνητικών προγραμμάτων στα οποία συμμετέχουν ή συντονίζουν.
  • Συνεργασίες εκτός ΕΕ: Ενθαρρύνεται η κινητικότητα προς πανεπιστήμια σε χώρες όπως ενδεικτικά η Ελβετία, η Βραζιλία και η Ρωσία. Μέλη ΔΕΠ έχουν αξιοποιήσει προγράμματα, όπως το Marie Curie, για διδασκαλία ως επισκέπτες καθηγητές.

4.  Μεταφορά Τεχνογνωσίας και Υποστήριξη Νεότερων Μελών 

Το Τμήμα στηρίζει τα νεότερα μέλη ΔΕΠ μέσω:

  • Μεταφοράς τεχνογνωσίας: Τα πιο έμπειρα μέλη προσφέρουν καθοδήγηση μέσω προσωπικών συναντήσεων και συνεργασίας με την Επιτροπή Προπτυχιακών Σπουδών.

Δέσμευση για Ανάπτυξη 

Το Τμήμα Ψυχολογίας παραμένει αφοσιωμένο στη διασφάλιση ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος που ενισχύει τη συνεχή ανάπτυξη του προσωπικού του, την ακαδημαϊκή αριστεία και τη δημιουργία συνεργασιών με κοινότητες εντός και εκτός Ελλάδας.

Β) Αξιολόγηση διδακτικού έργου

Το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης εφαρμόζει ολοκληρωμένες διαδικασίες αξιολόγησης και διασφάλισης της ποιότητας για το διδακτικό προσωπικό και το λοιπό προσωπικό, διασφαλίζοντας την αριστεία στο διδακτικό και ερευνητικό έργο.

1.  Αρχές και Διαδικασίες Αξιολόγησης 

Η αξιολόγηση προσωπικού βασίζεται στην εφαρμογή της Πολιτικής Ποιότητας του Τμήματος, η οποία καλύπτει όλους τους τομείς δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένων:

  • Της ποιότητας του διδακτικού έργου.
  • Της ερευνητικής δραστηριότητας.
  • Της διάχυσης επιστημονικής γνώσης εντός και εκτός του Πανεπιστημίου.

Τα μέλη ΔΕΠ υποχρεούνται να συμπληρώνουν τα απογραφικά δελτία που προβλέπει το Πανεπιστήμιο Κρήτης και να συμμετέχουν ενεργά στις διαδικασίες αυτό-αξιολόγησης.

2.  Αξιολόγηση Διδακτικού Έργου 

Το διδακτικό έργο αξιολογείται συστηματικά κάθε εξάμηνο μέσω:

  • Ανώνυμων ερωτηματολογίων φοιτητών: Οι φοιτητές/τριες συμπληρώνουν ηλεκτρονικά ειδικά διαμορφωμένα ερωτηματολόγια που παρέχονται από τη ΜΟΔΙΠ. Αυτά καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως:
    • Η σαφήνεια των στόχων του μαθήματος.
    • Η ποιότητα της οργάνωσής του.
    • Η μεταδοτικότητα, συνέπεια και χρήση νέων τεχνολογιών από τον διδάσκοντα.
    • Η καταλληλότητα του εκπαιδευτικού υλικού.
  • Διαδικασία συλλογής δεδομένων: Τα ερωτηματολόγια συμπληρώνονται ηλεκτρονικά κατά την 9η έως 11η εβδομάδα κάθε εξαμήνου (χειμερινό και εαρινό). Οι διδάσκοντες ενθαρρύνουν ενεργά τη συμμετοχή των φοιτητών/τριών στη διαδικασία αξιολόγησης.
  • Συμπληρωματικές μέθοδοι αξιολόγησης: Ορισμένα μέλη ΔΕΠ εφαρμόζουν επιπρόσθετες μεθόδους αξιολόγησης, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες των μαθημάτων τους, για να εξασφαλίσουν ανατροφοδότηση που ενισχύει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας.

3.  Αξιολόγηση Απόφοιτων 

Οι απόφοιτοι του Τμήματος συμμετέχουν σε διαδικασίες αξιολόγησης μέσω:

  • Εκτενούς ερωτηματολογίου (πλέον των 110 ερωτήσεων): Το ερωτηματολόγιο συμπληρώνεται λίγο πριν την αποφοίτηση και καλύπτει θέματα όπως:
    • Εμπειρία φοίτησης.
    • Υλικοτεχνικές υποδομές.
    • Συνολική ποιότητα του προγράμματος σπουδών.
    • Γενικές παρατηρήσεις σε ανοικτού τύπου ερωτήσεις.

4.  Επεξεργασία και Χρήση Αποτελεσμάτων 

Η επεξεργασία των στοιχείων αξιολόγησης πραγματοποιείται μέσω του πληροφοριακού συστήματος της ΜΟΔΙΠ.

  • Μελέτη αποτελεσμάτων: Τα συγκεντρωμένα στοιχεία αποστέλλονται από τη Γραμματεία στην Επιτροπή Προπτυχιακών Σπουδών και στην ΟΜΕΑ, οι οποίες αναλύουν τα δεδομένα και διατυπώνουν προτάσεις βελτίωσης.
  • Ανατροφοδότηση: Κάθε μέλος ΔΕΠ έχει πρόσβαση στα αποτελέσματα αξιολόγησης των μαθημάτων του και υποχρεούται να λαμβάνει υπόψη τις παρατηρήσεις των φοιτητών/τριών, βελτιώνοντας τις αδυναμίες που αναδεικνύονται.

5.  Δέσμευση για Συνεχή Βελτίωση 

Το Τμήμα Ψυχολογίας παραμένει προσηλωμένο στη διαρκή βελτίωση του διδακτικού έργου και των υπηρεσιών του προσωπικού, αναγνωρίζοντας τη σημασία της αξιολόγησης ως εργαλείου για την ακαδημαϊκή ανάπτυξη και την ενίσχυση της ποιότητας σπουδών.