Θεανώ Κοκκινάκη

Σύντομο Βιογραφικό

Σπούδασα Ψυχολογία στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στη συνέχεια, πραγματοποίησα τη διδακτορική μου διατριβή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία στο Department of Psychology, University of Edinburgh, ως υπότροφος του Βαρδινογιάννειου Ιδρύματος, του Κοινωφελούς Ιδρύματος ‘Αλέξανδρος Ωνάσης’ και του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (Ι.Τ.Ε.). Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην μελέτη των δυναμικών της αυθόρμητης δυαδικής και τριαδικής αλληλεπίδρασης των βρεφών με τους Σημαντικούς Άλλους (μητέρες, πατέρες, γιαγιάδες, παππούδες, δίδυμα αδέλφια) σε διαφορετικά πλαίσια (συγκρίσεις μεταξύ αστικού-αγροτικού περιβάλλοντος εντός ενός πολιτισμού, συγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών πολιτισμικών πλαισίων).

Επαγγελματική Εξέλιξη

  • Τμήμα Δοκίμων Αστυφυλάκων Ρεθύμνου (1998-2001)
    • Τακτική Καθηγήτρια
  • Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης (1998 – 2000)
    • Συμβασιούχος Διδάσκουσα σύμφωνα με το άρθρο 5 του Π.Δ. 407/80
  • Παιδαγωγική Τεχνική Σχολή της Σχολής Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής Τεχνικής Εκπαίδευσης (1999-2001)
    • Ωρομίσθια Καθηγήτρια
  • Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης (2000 – Σήμερα)
    • Μέλος ΔΕΠ
  • Διατμηματικό Πρόγραμμα Σπουδών για την Πιστοποίηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΠΔΕ) του Πανεπιστημίου Κρήτης
    • Διδάσκουσα

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην μελέτη των δυναμικών της αυθόρμητης αλληλεπίδρασης των βρεφών με τους Σημαντικούς Άλλους (μητέρες, πατέρες, γιαγιάδες, παππούδες, δίδυμα αδέλφια). Πιο συγκεκριμένα, ασχολούμαι με την μικρο-ανάλυση των συγκινησικών εκφράσεων καθώς και άλλων δυναμικών της αυθόρμητης αλληλεπίδρασης, όπως η μίμηση, η γονική ομιλία, οι φωνητικές εκφράσεις και η βλεμματική επαφή, στις ελεύθερες δυαδικές και τριαδικές αλληλεπιδράσεις των βρεφών με τους Σημαντικούς Άλλους σε διαφορετικά πλαίσια (συγκρίσεις μεταξύ αστικού και αγροτικού περιβάλλοντος εντός ενός πολιτισμού και συγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών πολιτισμικών πλαισίων).

Ερευνητικά Προγράμματα (ενδεικτικά)

  • Ειδικός Λογαριασμός Πανεπιστημίου Κρήτης: «Η Δι-υποκειμενική Φύση των Ερωτήσεων που Απευθύνουν οι Πατέρες προς τα Βρέφη τους. » [2017-2018]
  • Ειδικός Λογαριασμός Πανεπιστημίου Κρήτης: «Infantsprideand shynessexpressions in dyadic and triadic interactions: parenting and social regulation of selfconscious emotions (Οι βρεφικές εκφράσεις της περηφάνιας και της ντροπαλότητας σε δυαδικές και τριαδικές αλληλεπιδράσεις: γονικότητα και κοινωνική ρύθμιση των αυτο-αναφορικών συναισθημάτων[2014-2016]
  • Ειδικός Λογαριασμός Πανεπιστημίου Κρήτης: «Temporal οrganization of Facial Expressions of Emotion in InfantParent Spontaneous Interaction (Χρονική οργάνωση των συναισθηματικών εκφράσεων προσώπου στην αυθόρμητη αλληλεπίδραση βρέφους-γονέα).» [2014-2015]
  • Ειδικός Λογαριασμός Πανεπιστημίου Κρήτης: «Οι Μητρικές Γιαγιάδες ως Επικοινωνιακοί Σύντροφοι στα Βρέφη Εγγόνια τους.» [2013-2014]
  • Ειδικός Λογαριασμός Πανεπιστημίου Κρήτης: «Συναισθηματικός Συντονισμός και ‘Α-συμφωνία’ στην Αυθόρμητη Αλληλεπίδραση των Μητέρων με τα Δίδυμα και τα Μη-δίδυμα Βρέφη τους Μια Διαχρονική, Νατουραλιστική και Συγκριτική μελέτη» [2012-2013].

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  • Kokkinaki, T. (2018). Structural Variations, Quantitative Differences and Similarities between Maternal and Paternal Infant-directed Speech. Paper accepted for publication in Early Child Development and Care. http://dx.doi.org/10.1080/03004430.2017.1423482 .
  • Kokkinaki, T. (2017). Paternal questioning as a component of innate intersubjectivity in early infancy. Early Child Development and Care. http://dx.doi.org/10.1080/03004430.2017.1332599
  • Kokkinaki, T., & Markodimitraki, Μ. (2017). Spontaneous emotional coordination of first-born dizygotic twins and singletons with their mothers in early infancy. European Journal of Developmental Psychology. Doi:10.1080/17405629.2017.137590
  • Kokkinaki, T., Vasdekis, V. G. S., Koufaki, Z., & Trevarthen, C. (2016). Coordination of Emotions in Mother-Infant Dialogues. Infant and Child Development. Version of Record online: 25 April 2016. Doi: 10.1002/icd.1973
  • Kroustallaki, D., Kokkinaki, T., Sideridis, G. D., & Simos, P. G. (2015). Exploring student’s affect and achievement goals in the context of an Intervention to Improve web searching Skills. Computers in Human Behavior, 49, 156-170. http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2015.02.060
  • Kokkinaki, T., & Vasdekis, V.G.S. (2014). Comparing Emotional Coordination in Early Spontaneous Mother-Infant and Father-Infant Interactions. European Journal of Developmental Psychology, 12, 1. 69–84. http://dx.doi.org/10.1080/17405629.2014.950220
  • Kokkinaki, T. (2009). Emotional Expressions during Early Infant-Father Conversation. European Journal of Developmental Psychology, 6(6), 705 – 721. Doi: 10.1080/17405620701848871.
  • Kokkinaki, T. (2008). Interactive Silences within Spontaneous Early Infant-Father “Dialogues”. Infant and Child Development, 17, 509-525. Doi: 10.1002/icd.568.
  • Kokkinaki, T. (2001). A Longitudinal, Naturalistic and Cross-Cultural Study on Emotions in Early Infant-Parent Imitative Interactions. British Journal of Developmental Psychology, 21, 243-258. Doi: 10.1348/026151003765264066.