Ιωάννης Τσαούσης

Σύντομο Βιογραφικό

Σπούδασα Ψυχολογία στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στη συνέχεια, πραγματοποίησα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές ειδίκευσης στην Στατιστική και τη Μεθοδολογία της Έρευνας στην Ψυχολογία στο Reading University της Μεγάλης Βρετανίας, ενώ πραγματοποίησα τη διδακτορική μου διατριβή στην Ψυχομετρία, στο London University – Goldsmith’s College ως υπότροφος του Κρατικού Ιδρύματος Υποτροφιών (ΙΚΥ). Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη μέτρηση και την αξιολόγηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς στο πλαίσιο της καθημερινής αλληλεπίδρασης του ατόμου με το περιβάλλον του (π.χ. κοινωνία, εργασιακό περιβάλλον, εκπαίδευση, οικογένεια, κ.ά.)

Επαγγελματική Εξέλιξη

  • Ανώτατη Σχολή Ικάρων (1998-1999)
    • Ωρομίσθιος Καθηγητής
  • Πανεπιστήμιο Αιγαίου (1998 – 2007)
    • Μέλος ΔΕΠ
  • Πανεπιστήμιο Κρήτης (2007 – Σήμερα)
    • Μέλος ΔΕΠ

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη μέτρηση και την αξιολόγηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Πιο συγκεκριμένα ασχολούμαι με τη θεωρία της μέτρησης όσο και με τη μέτρηση ψυχολογικών εννοιών όπως η νοημοσύνη, η προσωπικότητα, και η συναισθηματική νοημοσύνη, καθώς και ψυχολογικές έννοιες που έχουν σχέση με τη μέτρηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων, όπως ο λεκτικός και αριθμητικός συλλογισμός, η χωροαντιληπτική ικανότητα, η μηχανική ικανότητα, κλπ.

Ερευνητικά Προγράμματα

  • Υπουργείο Εθνικής Άμυνας – Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ): «Ανάπτυξη – Στάθμιση Ψυχομετρικών Εργαλείων για την εκτίμηση του ψυχολογικού προφίλ των υποψηφίων σπουδαστών Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων» [2014-2017]
  • Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ): «Επιστημονικές εμπειρογνωμοσύνες για την τεχνική και επιστημονική βελτίωση των ψηφιοποιημένων-αυτοματοποιημένων τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού» [2014-2015]
  • Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ): «Προσαρμογή & Στάθμιση Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Αυτο-αξιολόγησης Βασικών Δεξιοτήτων (EGUIDE+)» [2013]
  • Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ): «Έρευνα για τις πολυπολισμικές δεξιότητες των στελεχών συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού» [2008]

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

  • Tsaousis, I., & Sideridis, G. (2018). Differential Distractor Functioning (DDF) as a Method for Explaining DIF: The Case of a National Admissions Test in Saudi Arabia. International Journal of Testing, 18, 1-26.
  • Tsaousis, I., Sideridis, G., & Al-Harbi, A. K. (2018). Examining Differences in Within- and Between-Person Simple structures of an Engineering Qualification Test Using Multilevel MIMIC structural Equation Modeling. Frontiers in Applied Mathematics and Statistics: Quantitative Psychology and Measurement, 4, 3.
  • Tsaousis, I. (2016). The relationship of self-esteem to bullying perpetration and peer victimization among schoolchildren and adolescents: A meta-analytic review. Aggression & Violent Behavior, 31, 186-199.
  • Zouraraki, C., Tsaousis, I., Karamaouna, P., Karagiannopoulou, L., Roussos, P., Bitsios, P., & Giakoumaki, S. (2016). Associations of differential schizotypal dimensions with executive working memory: a moderated-mediation analysis. Comprehensive Psychiatry, 71, 39-48.
  • Tsaousis, I., Zouraraki, C., Karagiannopoulou, L., Karamaouna, P., & Giakoumaki, S. (2015). The validity of the Schizotypal Personality Questionnaire in a Greek sample: tests of measurement invariance and latent mean differences. Comprehensive Psychiatry, 62, 51-62.
  • Karademas, E., & Tsaousis, I. (2014). The Relationship of Patient and Spouse Personality to Cardiac Patients’ Health: Two Observational Studies of Mediation and Moderation. Annals of Behavioral Medicine, 47, 79-91.
  • Tsaousis, I. & Kazi, S. (2013). Factorial invariance and latent mean differences on scores on trait emotional intelligence across gender and age. Personality and individual Differences, 54, 169-173.